söndag 22 april 2012

Tredje och sista tävlingsdagen!


Idag har det hänt en del! Hela landslaget åkte till tävlingshallen klockan åtta då både killarna och tjejernas lagsparring drog igång klockan nio. Vi killar körde direkt, första matchen mot Spanien, den vann vi i en extra match då det blev lika först. Direkt efteråt mötte vi Ukraina, som vi sedan förlorade mot. Jag är helt klart nöjd med min insats, det finns alltid saker man hade velat göra annorlunda men nu går det inte, så jag får va nöjd. Jag fick till exempel in åtminstone en hög spark vilket jag är nöjd med. Synd bara att jag sen ska stå kvar och ta den andres slag "bara för jag kan".. ja ja, det är bara att träna vidare. Tjejernas lagkamp slutade med brons efter ett par väldigt bra matcher!

Vår lagkross kunde knappast gå bättre! Vi satte alla tekniker utom ap joomuk (knytnävsslag). Jag körde bandae dollyo chagi, en snurrande rundspark genom ryggen, som satt klockrent! Jag var säker på att jag skulle träffa plankan rätt, det var bara kraften jag var osäker på eftersom jag aldrig krossat mer än en planka med den tekniken innan. Det kändes riktigt bra! När alla lagen förutom Tyskland hade kört låg Sverige på delad första plats med Polen. Tyskland körde sin lagkross efter sin final i lagsparring, så vi fick vänta ett par timmar innan vi fick beskedet. Efter ett par tekniker avgjordes det, Sverige fick silvermedaljen.och polen guld. Bra jobbat! Med tanke på att vi inte har tränat inför krossen!

Vår egen Michael "Demolition man" Andersson

Men nu är tävlingen för oss slut och vi har bara fest och glada miner framför oss! Imorgon går vårt plan från Wien klockan åtta på kvällen och vi är i Sverige 22.00-22.30 ungefär. Ska bli skönt att komma hem! Och med medalj dessutom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar