tisdag 24 april 2012

In i vardagen


Nu har jag varit hemma i snart ett dygn nu och har kastat mig in i vardagen. Jobbar kväll den här veckan, så jag behövde inte gå upp förrän halv elva idag, vilket var riktigt skönt. Finns inget skönare än att efter en tid hemifrån, få sova i sin egen säng! Mor kom förbi och sa hej innan jag åkte till jobbet, vilket var trevligt, annars hade jag nog inte träffat henne förrän nästa helg eller så kanske.
Känner mig lite svullen i kroppen efter resan. De kolhydratfyllda ölen som slank ner i söndags hjälper säkert till i den känslan, så i förmiddags bestämde jag mig lite spontant för att den omelett med vitkål och avokadon jag åt till lunch idag skulle bli sista måltiden på ungefär 24 timmar. En dygnsfasta alltså, för att fräscha upp systemen. Idag och imorgon blir det ingen träning, mest på grund av brist på tid, men det är rätt skönt att bara ta det lugnt ett par dagar också. Känner av alla smällar man fått under tävlingsdagarna så jag tänkte passa på att läka lite också. Jag har ett blåmärke på hälen efter att jag använde den till att krossa plankor med, och så har jag fortfarande rätt ont i armbågen och underarmen. Småsaker bara, så på torsdag ska jag antingen ut och springa eller träna lite på gym, beroende på väder och humör. Bara för att min tävlingssäsong är slut betyder det inte att jag ska sluta träna. Jag tänkte försöka hålla uppe formen någorlunda under sommaren så jag är rapp i benen till World Cup i Brighton, England i oktober, om jag åker dit.
Ikväll efter jobbet åker jag till Trollhättan för att säga hej till flickvännen som jag inte träffat på två veckor nu, så vi känner att det börjar bli dags. Annars träffas vi på lördag för första gången på 2,5 veckor och då är det tävling, där hon ska göra sin tävlingsdebut. Ingen miljö för snuttigull alltså, och jag vet själv hur disträ jag kan bli när jag behöver koncentrera mig inför en tävling.

En del av laget på ett Café i Maribor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar