fredag 27 april 2012

Träningssug och godissug!

 

Träningshörnan i min lägenhe
Idag var jag ute och sprang 5,5km innan min äggrörefrukost. Det kändes riktigt skönt att tvinga sig ut. EM var min sista tävling för säsongen, nästa tävling är eventuellt i Oktober vilket har gjort att det känts ganska omotiverande att träna den här veckan. Jag jobbar kväll, och då missar jag träningarna i klubben, vilket bidrar till den känslan. Men jag är riktigt glad att jag tvingade mig ut idag, för det kändes som att jag behövde det, för som så många vet: passivitet föder ofta mer passivitet. Sparkade även av mig lite på min Poor Bob som står i min träningshörna, troligen en av mina bästa investeringar!
Igår serverades det tårta på jobbet! Trots mitt tidigare liv som godisgris så avstod jag faktiskt. Det är en av sakerna jag har märkt när jag lagt om min kost: Mitt sötsug har minskat rejält! Visst blir jag lite sugen ibland när man är och handlar på tom mage till exempel och går förbi alla godishyllor, men annars så klarar jag mig bra. Jag har börjat äta mörk choklad då suget blir för stort, och det hjälper. Det roliga är att jag ibland kan tycka att den 70% chokladen är för söt och har därför bytt upp mig till den med 86% istället. Jag har slutat bli godissugen av en annan anledning också: min mage blir jättekonstig när jag väl äter godis! Jag blir inte dålig i magen eller något sådant, men det känns lite som om magen utkämpar ett krig mot invaderande utomjordingar, vilket kanske inte är så konstigt...
Ett exempel är när jag för cirka en månad sen, efter en tung dag på jobbet skulle ta en Center till tröst, och direkt efter jag hade satt i mig chokladbiten kände jag mig bara illamående. Det kändes så i bara fem minuter kanske, sen kändes magens krig av i ytterligare 20 minuter innan de nådde fred.
Imorgon blir det en tur till Stenungsund, där det är en ITF Tae Kwon-Do tävling som heter Stenungsund Open. Min flickvän ska göra sin tävlingsdebut, och det får jag ju inte missa! Samtidigt ska jag vara coach för min hemmaklubb, Mariestad. Tävlingsdagar brukar vara långa dagar, och i en stad man inte känner till så kan det vara gott att ta med lite mat. Jag har förberett en kycklingsallad inför imorgon. Den är till två personer, och gick väldigt fort att göra. Du behöver bara:

1 Lök (jag använde gullök, men passar antagligen bättre med någon mildare sort)
2 stycken Avokados
Ett knippe Sallad efter smak, jag använde nästan en hel Romansallat
2 stycken vitlöksklyftor
1 Röd Paprika
2 stycken stora kycklingbröstfiléer, kryddade efter smak. Jag valde Curry.

Hacka allting, så som du känner blir lagom och skär kycklingfiléerna till typ kuber innan du steker dem. Till detta kommer jag göra en dressing gjord på bland annat majonnäs, Créme Fraiche, Sambal Oelek och några kryddor. Gillar man ost kan man blanda i några kuber av det också, eller till exempel nötter. Blanda på!
Jag har för övrigt investerat mig i en kamera, då jag upptäckte på resan till Slovenien att mobilen kanske inte alltid duger. Så ni kan vänta er lite finare bilder här på bloggen framöver.

3 kommentarer:

  1. Du gör mig hungrig efter kycklingsallad, ditt as..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill man lyxa till det riktigt ska man ju strimla bacon och steka upp och blanda i också ;) känn på den du :P

      Radera
  2. Säg till om du vill ha lite foto-tips! En del tävlingshallar är för jävliga gällande att bara köra på "Auto".

    SvaraRadera