torsdag 19 april 2012

Dag nummer två

Idag är det invägning för de som ska köra individuell sparring, registrering, coachmöte och kongress för de mer officiella. För mig betyder det att jag inte har något planerat idag förutom träning i någon timme. Då har jag spenderat den med att promenera runt en del i området och upptäckt en affär cirka tio minuter härifrån, kollat lite närmare på backarna och så. Det var en väldigt fin frukostbuffé, något urplockad såg det ut som, men fortfarande bra. Där fanns det ägg, bacon, korv, gravad lax, yoghurt och annat gott. I affären köpte jag mig vatten och en liten tub majonnäs att ha till äggen till frukosten, och eventuellt ha lite majonnäs på maten vid middagen.

På träningen körde vi lite övningar för att hålla igång våra reflexer inför kampen, efteråt begav jag mig ut på en lugn joggingtur i solskenet. Jag sprang i 7.5 minuter i lätt nerförsbacke, sedan sprang jag tillbaka samma väg, på 6min 45s. Strax ska vi dra till stan och kolla lite innan vi äter middag på hotellet. Efter middagen ska jag ut och träna lite mönster inför imorgon då jag ska upp och tävla direkt på morgonen klockan nio. Är riktigt taggad nu :D
På bilden ser ni hotellet vi bor på: Hotel Habakuk, vars namn har fått de flesta svenskar att fnissa åtminstone ett par gånger. I bakgrunden är slalombacken jag nämnde igår, 570m hög, men sen fortsätter det tydligen uppåt. Jag har inte varit uppe och kollat själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar