torsdag 13 september 2012

Nya löparskor!

Det blev inte särskilt mycket tränat i dagen till ära. Blev sent iväg till gymmet, så jag var bara där i cirka en halvtimme, men å andra sidan lyckades jag ändå bli lite trött ändå på den halvtimmen. Igår surfade jag runt på diverse sportbutikers hemsidor (sportbutiker som har fysiska butiker i Skövde eller Mariestad) för att kolla om några hade så kallade ”minimalist löparskor med barfotakänsla”, utan några större framgångar. Hittade bara ett par, som nästan lös grönt. Nej, jag cyklar ner till mitt lokala Team Sportia istället och kollar själv. Se på fan att de hade två modeller av ett märke jag inte hört talas om innan (och som inte fanns med på deras hemsida). Nöjd över att jakten hade burit frukt så fort, cyklade jag hem med ett par Merrell skor av modellen Trail. De har en Vibram-sula, som är någon millimeter tjockare än de jag redan har, plus att jag kan ha strumpor i dem här om jag vill. Dem ser jag fram emot att testa imorgon!

Idag gjorde jag goda pannbiffar med blomkålsmos till lunch. Till detta gjordes även en sås gjord på grädde, det som blev kvar i pannan efter biffarna, soja och lite hemmagjord lingonsylt. Det blev två matlådor, men eftersom det är pizzakväll på jobbet imorgon får vi se när jag tar den andra lådan. Jag kanske kan ta med den till träningslägret i helgen, då upplägget med raster inte verkar vara så ultimat… Lunchen är 1.5h, och sedan ska man träna hårt igen efter den i två timmar innan det är en till rast på en timme. Får la klämma i sig någon form av måltid på första rasten och sedan någon liten ölkorv eller något på den andra. Vi får se, vi får se.. det skulle finnas kylskåp och micro i lokalen vi kommer träna i, så det matlåda är ju ett enkelt alternativ kanske. Tror inte jag orkar stressa bort till någon restaurang där man får vänta på maten… det är ju kaffet efter maten som jag måste säkra på något sätt.
Igår var jag sjukt godissugen hela kvällen, det är inte lätt när de andra på jobbet mumsar chokladkakor framför en. Jag höll mig stark faktiskt och lät bli, men idag köpte jag mig en mörk choklad med 82% kakao i, och det är godkänt tycker jag allt. Jag har även passat på att lägga upp mina blodsockervärden som jag hade under min senaste fasta på sidan för just fasta, för de som är intresserade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar