måndag 10 september 2012

Helgen som varit och veckan som kommer

Sen jag skrev senast har det bara blivit ett mindre fys-pass hemmavid. Annars har det varit en turbulent helg med mycket bilkörande, har vart på Ikea bland annat där det ju blir en statisk fysisk träning samt promenerande. Detta ”träningspass” fortsatte sen hemma hos Carro där vi satte ihop ett par möbler och grejade lite allmänt. Det har känts i smalben och fotleder efter intervallerna, men nu känns det helt bra igen.
Jag har upptäckt att min kropp har för tillfället väldigt lätt att reglera förbränningen! Det har blivit en del avsteg från LCHF i sommar (inte så lite heller ibland), men så fort jag kör strikt LCHF ett par dagar så känner jag att förbränningen ökar snabbt. Det här känner jag på grund av att jag blir varm, speciellt efter feta måltider. Det är skönt att kunna sin kropp så väl… men det blir lätt för varmt, speciellt när man ska sova. Men bara för att verkligen kick-starta mitt liv med strikt kost nu inför tävlings- och träningssäsongen så kommer jag köra en 24 timmars fasta som börjar efter lunchen här på jobbet, som brukar intas runt sju-tiden när vi jobbar kväll. Det blir en rejäl kycklinggryta gjord på bland annat kokosmjölk, jordnötssmör, lök, broccoli, créme fraiche, bratwurst-bitar och kyckling (of course). Till detta blir det smörstekt currykryddad blomkålsris.
Imorgon är planen att jag tar en kort och lugn löptur på morgonen, sedan efter att ha tvättat bilen och andra förpliktelser tänkte jag åka till gymmet för att köra ett tungt fys-pass innan jobbet. Jag är osäker på om jag är helt/tillräckligt inställd på fett-drift för att det ska gå lika smärtfritt som vanligt, men det ska nog gå bra. Jag överlever nog!
Och så måste jag berätta att jag för första gången ska få professionell massage på onsdag! Det kommer antagligen bli en obehaglig upplevelse, men otroligt skönt efteråt. Jag har nog en del knopar i rygg och nacke som kan bli jobbiga att få ut, men det lär vara värt det! Jag kommer nog få finare tul (mönster på svenska) om jag kan bli mer avslappnad mellan teknikerna, och det är ju inte helt fel!

2 kommentarer:

  1. Klenisen! Du behövde ju bara bära två bord ; ) Jag känner inget från skruvandet ^^ Inget i benen heller och jag är halt ; ) <3

    För dom som inte hänger med, så är jag "Carro" som det skrivs om och får skämta så här ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, nej jag känner väl inget heller, men får ju skryta om den lilla fysiska aktivitet vi gjorde ändå x)

      Radera