onsdag 12 september 2012

mmm... massage!

Idag har jag varit och fått riktig massage. Inte den avslappnande sorten, utan den mer smärtsamma, men ack så givande sorten. Det gjorde riktigt ont, men det var så skönt! Man kände verkligen hur vissa knutar bara försvann när massören långsamt drog sin armbåge över musklerna. Han jobbade med hela ryggen, sätesmusklerna, axlarna och nacken. Efteråt konstaterades det att jag fuskar kanske en del med stretchningen… men jag tycker det är så tråkigt! Jag brukar tänka att jag är nöjd så länge jag kan sparka i huvudhöjd, men han sa att min vänster höft kändes väldigt stel, vilket i sin tur gjorde att höger sida av ryggen också blev stel. Så för att få bättre stabilitet och en mer avslappnad stil så får jag ta mig i kragen och sluta fuska med stretchningen helt enkelt.
Annars har dagen fått bli en vilodag där jag har passat på att få bilen ren, in- och utvändigt. Imorgon ska jag till gymmet innan jobbet tror jag samt försöka hitta ett par löparskor med tunn sula för ”barfota känsla”, och på fredag ska jag ut och springa en längre sträcka i mina förhoppningsvis nyinköpta skor.
Igår firade ett års förlovning med flickvännen Carolina! Eller fästmö heter det väl, men det låter så fult tycker hon (och jag med litegrann). Så grattis till oss! Och idag fyller min far år, så grattis till honom också! Ett år till gör ingen skillnad, han är fortfarande en trotsig tonårsslyngel i sinnet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar