onsdag 19 september 2012

Helgen och framtidsdrömmar

Jag har inte skrivit så mycket mer om helgen än, då jag inte riktigt haft tid. Lördagen har jag ju redan skrivit om, så jag hoppar på två timmarspasset som var på söndagen istället. Vi började med lite lätt uppvärmning, som sedan blev svårare och svårare, och jobbigare! Vi fick oss en hel del skratt vid en del övningar, som innefattade bland annat att skutta på händer och fötter mellan mitsar (kuddar vi slår och sparkar på). Varm blev man! Efteråt körde vi på med mer avancerad sparring än vad det hade vart på lördagen. Det handlade om att våga vara nära sin motståndare i kamp som sedan övergick till kontringar. Det var riktigt bra, och det hjälpte till att få till den rätta ”sparring-känslan”. Det är A och O när man ska tävla. Den ger en självförtroendet man behöver för att ställa sig framför en motståndare som faktiskt vill slå på en. Att vara i ”zonen”, som jag kallar det, är nog världens bästa känsla när man väl står på mattan.
Vad åt jag under lägret då? Jo, jag började med en redig omelett med stekfläsk till frukost, så man står sig länge. Sedan var det tänkt att jag skulle äta en matlåda jag hade med mig under den korta lunchpausen, men det blev buffé på en kinesisk restaurang istället. Det är ju rätt mycket kolhydrater i mini-majsen, frityrsmeten och vattenkastanjen, men gott var det! I den andra pausen vi fick tog jag en liten ölkorv. Efter träningen när jag var tillbaka på hotellet så åt jag upp min matlåda jag hade med mig (pannbiff, blomkålsmos och en gräddsås), det fungerade bra för hotellet hade öppet kök så det gick bra att värma maten. På frukosten blev jag lite missnöjd för jag saknade stekt ägg och bacon som brukar finnas på Scandic, men det fanns kokta ägg och majonnäs, och så kunde jag göra ostrullar med skinka och salami, det gick bra det också. Väl hemma var jag väldigt hungrig, det var ändå en tre timmars bilresa (enligt eniro) så då stekte jag upp ett par bratwurst (från Lugnås charken, med eget slakteri), lite broccoli och bearnaisesås till. Inga stora mängder kolhydrater med andra ord!
I måndags var det vanlig Tae Kwon-Do träning. Då tog jag det rätt lugnt, eftersom jag kände mig som en 90-årig gubbe med all träningsvärk jag hade, i hela kroppen. Igår (tisdag) vilade jag och min mamma kom och besökte mig. Trevligt att sitta och småprata med henne, hon är väldigt smart och vis J
Jag skrev i början av sommaren att jag hade sökt lite distanskurser, bland annat näringslärans grunder. Dem kom jag inte på, den här terminen i alla fall. Jag tror det beror på att jag skickade in anmälningarna försent, och då hamnar man i en annan urvalsgrupp. Den här gången sökte jag direkt när slussarna öppnade, så i december får vi se hur det går. Vi diskuterade om detta på jobbet och om hur många på underhåll har något litet företag bredvid. Det vore ju perfekt om man någon gång i framtiden kunde jobba lite vid sidan av som kostrådgivare. Det finns ju utbildningar mf gruppens hemsida, vilket vara den som passar mig bäst (våga vägra paulúns!), dock kostar de mellan 18000-29000 beroende på var man vill utföra utbildningen. Den dyra är belagd i Spanien i tre veckor… vore rätt gött faktiskt, men vi får se vad framtiden har att bjuda på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar