onsdag 27 juni 2012

De lär sig aldrig...

Det har blivit mycket uppmärksamhet kring den här artikeln på DN.se och jag tänker inte göra någon större utläggning om varför den är så oseriös och missvisande för jag kommer bara upprepa mig själv. Kortfattat: det är en enkätundersökning där de frågade 44000 kvinnor vad de åt, denna enkät fylldes i 1991-92 och den enda uppföljningen har varit deras sjukjournaler. Således är forskningen inte värt någonting och kan heller inte bevisa någonting. I början av 90-talet var det heller inte vanligt med lågkolhydratsdieter så det är konstigt att de ens drar den parallellen. Jag tycker att det säger en hel del om vilka som har finansierat detta... kostdoktorn har skrivit ett par rader mer på ämnet om ni är intresserade.
I måndags var det träning som vanligt, nu är det bara tre träningar kvar på terminen, sen får man hitta på något annat kul om kvällarna. Idag efter jobbet tog jag en lite längre löptur än vanligt, jag har inte kollat hur långt jag kom, vet bara att jag var ute i 35m16s. Ibland är det skönt att springa för springandets skull också!
För övrigt så har jag en stek i ugnen just nu som ska bli matlåda till mig och middag till flickvännen, det luktar gott i hela lägenheten av den!
Var tvungen att ta ut den ur ugnen så jag kunde ta kort på den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar