söndag 13 januari 2013

Hemkommen från Bosön!

Jag är helt slut i benen nu! Jag kom hem i från Bosön för cirka två timmar sen och kom knappt ur bilen för att benen krampa och ville inte alls vara med. Men nu börjar det kännas bättre efter att ha satt i mig en påse med salta jordnötter. Det var planerat att vi skulle stanna till i morgon för att köra ett träningspass då också, men så blev det inte. Det ska bli skönt att få vakna i sin egen säng imorgon, trots att de hade väldigt sköna sängar på anläggningen.
Det var riktigt häftigt att få ha varit där och göra de här testerna. Även kul att få träffa sina lagmedlemmar igen. Anläggningen var riktigt fin och maten var god! Det gick någorlunda att LCHF:a där också. Viss kolhydratladdning körde jag med morot, mjölk och mandlar (de tre M:en?) för att få till explosiviteten inför spänst-testerna. Kvällsmaten på fredagen var världens vitaste baguette, men jag var fortfarande mätt från middagen, som vi hade fått när vi kom dit, så det gick ingen nöd på mig. I övrigt så hade de en fin salladsbar och så stod det om maten innehöll något som någon kunde vara allergisk mot, t.ex. gluten hade jag som rktmärke att undvika. Men de hade riktigt smör där! Jag såg ingen margarin, bara en stor bytta med bregott. Hotellrummen var riktigt fräscha och sängarna var som sagt hur sköna som helst. Riktigt mjuka, med sköna lakan (hög tråd-täthet eller vad man ska säga) så det gick inte att klaga på särskilt mycket. Frukosten höll Scandic-klass ungefär, förutom att äggröran var lite väl salt om man ska kritisera någonting. På våningen ovanför oss i huset vi bodde i, bodde även Henke Larsson! På anläggningen befann sig även damlandslaget i fotboll, plus en massa andra föreningar, så det var riktigt häftigt att få vara med där faktiskt.
Testerna bestod av tre huvuddelar. Först fick vi testa våran spänst genom att hoppa på lite olika sätt och några gånger med vikter (baserat på vår kroppsvikt). Den andra delen var armcykling med olika motstånd som skulle representera olika prrocent av vår kroppsvikt. Den tänkte jag först hoppa över på grund av axeln, men det gick mycket bättre än förväntat. Jag har däremot gått på Ibumetin hela dagen så jag märker väl imorgon hur stor skada det gjorde. Sen fick vi ta lunch innan vi gjorde de sista testerna på en motionscykel. Där hängde de också på olika vikter beroende på vår kroppsvikt. Och så kolla de hur högt upp man fortfarande kunde öka sin effekt. Olika folk kunde utveckla mer effekt med lägre eller högre vikt beroende på hur snabbt man kunde trampa med de olika vikterna. Jag utvecklade som mest effekt på de tyngsta vikterna, jag får väl återkomma när jag vet vad det betyder. Efter cykeltesterna fick vår grupp en timmes vila ungefär innan vi drog igång ett nästan två timmar långt träningspass. Lagom tid att dra i sig en kopp kaffe.
Jag hann tyvärr inte ta några bilder, men jag ska förhoppningsvis lyckas stjäla någon från facebook tror jag ;) Det dröjer antagligen några veckor innan vi får våra resultat, men just nu tror jag att det är dags att gå och göra ett svanhopp i säng!
Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar