fredag 27 juli 2012

vad hände med cyklingen då?

Ja, det får bli ett kort inlägg om min cykeltur då som jag hade lovat. Målet var 33.5km i onsdags, och i cirka 16.6km under 40m46s, gick det hur bra som helst. Sedan uppstod en situation där jag hade vart tvungen att tvärnita, men på grund av min ovana med bakåttramp bromsade det inte särskilt bra. Jag flög över en grushög i Tidavad och efter att jag landat gick det inte att fortsätta längre. Jag klara mig, jag blev bara lite skitig men bakdäcket blev skevt. Cykelhandlarens diagnos var att en eker har gått av och jag ska kunna hämta den redan i eftermiddag. Trots att det bara blev en så pass kort tur gav den mersmak och när cykeln är tillbaka ska jag se om jag inte kan slutföra rundan en annan dag! Innan passet drack jag ett par glas vatten bara, annars hade jag inte ätit någonting sen klockan tolv på jobbet. Trots det kändes i alla fall de 16.6km riktigt bra.
Såg även en intressant artikel på DN nu på morgonkvisten à Övervikt beror på mat snarare än träning. Det ligger nog lite i det Jonas Bergqvist skriver i sin bok angående att gå ner i vikt: kosten är kilon och träning är gram. Men nu ska inte träningens roll underskattas heller, den kanske inte är så viktig vid viktnedgång, men det är aldrig fel att ha en stark och frisk kropp! Här hittar ni länken till forskningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar