söndag 28 april 2013

...soon!

I helgen har vi haft uppladdningsläger med landslaget! Ingen jobbig träningsvärk, men lite lätt i hela kroppen.. på ett bra sätt. Jag hade köpt ett liniment inför lägret och den kommande tävlingen för sträckningen jag har. Det brände utav bara satan! De ljög inte när de skrev att det räcker med en strykning! Men gött var det, och jag kunde sparka utan problem iallafall. I veckan som har gått har jag jobbat kväll och inte kunnat träna i varken Skövde- eller Mariestadsklubben så jag har fått fixa min egen träning. Det har minsann blivit något varje dag, varierande intensitet och olika träningsformer. Jag var ute och sprang två gånger, körde lite lätt på gym en dag och kört tul-träning vid två tillfällen också.
Just nu ”kämpar” jag med vikten också. Med all träning de senaste veckorna så har jag gått upp något kilo i muskelmassa, men jag har även druckit väldigt mycket vatten senaste veckan, så jag är väldigt säker på att jag klarar vikten ändå. Jag ligger på 78kg på min våg hemma, som jag har konstaterat visar 0.5kg mindre än vågen vi kommer använda på EM. Men den här dagen har fått sig en riktigt bra start! Trodde inte att solen kunde nå in på min uteplats, men det gjorde den. Då blev jag sittandes där ute en halvtimme med morgonkaffet, vilket var riktigt skönt.
Annars har jag inte så mycket att berätta om just nu, och nästa inlägg lär komma upp måndag eller tisdag efter att EM är slut, men jag kommer att uppdatera både på Facebook och Twitter hur det gått för mig. Om en vecka är det dags för laggrenarna och jag har då redan både kört min tul och individuella sparring... det närmar sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar