tisdag 23 oktober 2012

woo! Frtitid :)


Ååh sköna lediga vecka! Har sovit gott och fått saker gjorda. Min lägenhet som försummats ett par veckor är äntligen beboelig och bilen är ren. Apropå biltvätten: Säg gärna emot mig om jag har fel men... när jag kom till macken så tog jag först ett varv med bilen för att kolla om det var någon kö. Tvätthallen var tom, men utanför stod det ett gammalt par och dammsuga ur bilen. Så jag tar ett varv till, går in i butiken och köper en tvätt, sen när jag åker runt igen så är tvätthallen fortfarande tom och det gamla paret håller fortfarande på att dammsuga. Jaja, tänkte jag och körde in i tvätthallen varpå tanten sticker in huvudet i tvätthallen och säger argt att de faktiskt stod i kö! Ja, man ska ju respektera de äldre så jag sa lugnt: ”Tvätthallen var ju tom och ni verkade inte vara på väg in, men jag kan köra ut igen om du vill”. Varpå hon svara ännu argare ”nej! Nej, tvätta du!” haha, ja om du tänker vara sån så, visst! Kul att se paret i backspegeln som tittar in i tvätthallen nästan hela tiden och ser arga ut. Jag tycker verkligen inte att det är att stå i kö utanför en tom tvätthall och dammsuga ur bilen, men jag är ju bara en ohängd ungdom så vad vet jag?
Iallafall så... igår körde jag en spontanfasta, mest utav lathet. Orkade inte göra frukost när jag väl hade kommit upp, sen fortsatte det. Åt senast vid elva-tiden på söndagkvällen och åt igen när jag hade kommit hem från måndagens träning och duschat och sånt. Så runt tio-tiden satte jag i mig en god coleslaw, en stor bit biff och någon form av gräddsås med dragon i, så det påminde lite om bearnaisesås. Fastan gick hur bra som helst, blev inte hungrig någon gång under dagen. På träningen körde vi många sparkar och det kändes riktigt bra! Jag var snabb och explosiv under hela träningen. Min vikt låg på 78.5kg i morses, så jag behöver gå ner något kilo till SM som är nästa helg, men det är snabbt fixat. Det har blivit en del festande det senaste och så åt jag ute hela förra veckan där man inte vet riktigt vad de har i såserna och så. Lösningen: äta strikt LCHF nu en vecka så borde det vara lugnt sen.
När jag höll på att plocka i ordning här förut kom jag på ett sätt att ha hjälmen på när jag tävlar. Ser lite tuffare ut än innan, men får la testa hur praktiskt det är. En image är ju viktig ;) Ikväll ska jag till klubben i Skövde och köra ett pass där. Man får ju passa på när man har tid liksom, plus att det alltid är bra att träna med så mycket olika folk som möjligt. Det blir mer givande då. 
Någon mer än jag som hängt med i smör/margarin-debatten som råder mellan Livsmedelsverket och... resten? DN har tydligen skrivit en hel del och det har vart med i både radio och TV. Jag tycker att det är lite komiskt iallafall.

Bjuder på en bild av mitt löjligt lilla rum i Brighton också.
Jag har dörren i ryggen och vid mina fötter ligga stora resväskan.

Och en bild från -54 finalen. Han i blått gav mig då ídén till hur jag
kan ha hjälmen, som ni kanske listat ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar