måndag 29 oktober 2012

SM snart!

Åh gud, vilken bra helg! …mer säger jag inte ;) Blev en hel del tränat förra veckan i alla fall, och det känns riktigt skönt. Tränade i Skövde både tisdags och torsdags, där det på tisdagen bjöds på många sparkar. Lite tung i benen från måndagens sparkande, men det gick riktigt bra ändå. På torsdagen körde vi mycket hoppande slag, vilket inte är något jag tränar så ofta så det var riktigt kul. Den här veckan får vi se om jag kan komma iväg dit på tisdag eller om vinterdäcken behöver sättas på. Annars vart det träning som vanligt i Mariestad. Vi åker ju upp till Strängnäs på fredag där SM kommer att vara på lördag, då vill jag vara säker på att jag inte halkar av vägen. Men vi får kolla väderleken imorgon eller något.
Någon som har läst aftonbladets senaste margarin-artikel? (Länk) Ja, det är ju skrämmande helt enkelt, och det är förhoppningsvis den perfekta artikeln för att belysa hur kasst margarinet verkligen är, förutsatt att den inte glöms bort för fort.
I fredags lagade jag en liten festmåltid till polaren också, då han knappt hade ätit någon lagad måltid sen han flyttade hemifrån. Det blev en (ekologisk) lammstek och ugnstekta grönsaker med bearnaisesås, som blev underbart gott. Köpte mig en stektermometer just för dagen till ära, och det blev perfekt. Grönsakerna bestod av broccoli, squash, rödlök, champinjoner och paprika som jag hade kladdat in (fint ordval?) i en marinad gjord på jordnötssmör, olivolja, lite balsamvinäger och diverse kryddor. Jordnötssmör i mat är genialiskt om ni inte redan kommit på det. Lammsteken hade legat i marinad över natten med lite kryddor, pressad vitlök och balsamvinäger. Bearnaisesåsen köpte jag, så avancerad är jag inte i köket. Gott var det!

1 kommentar:

  1. Är glad för din skull ... Att du haft en bra helg , det förtjänade du säkert. Nu ser jag fram emot att se dig på SM .

    SvaraRadera