fredag 31 augusti 2012

Veckans träning plus lite allmänt

Den här veckan har hittills spenderats mestadels stillasittande i Trollhättan. I måndags var det Tae Kwon-Do träning i vanlig ordning. 1.5h sparkande är aldrig fel! Det är mycket fys-träning så här i början av säsongen så man inte skadar sig senare. Det känns bra att inte ha tappat så mycket över sommaren. Igår (torsdag) fick jag göra desto mindre då det var jag som höll i passen och vi var ojämna par största delen av tiden. Jag kunde vara med och köra lite styrke-övningar och sedan sparkas och springa lite i slutet. Detta behövdes efter att inte ha gjort något på ett par dagar då jag lätt blir rastlös och ibland lättirriterad om jag inte får träna som jag vill.
Eftersom det kanske blev så mycket tränat igår som jag ville, blev det en löptur idag på 7.92km på 37min52s vilket ger en kilometertid på 4min47s. En relativt lugn runda på mestadels asfalt. Bra träning inför hässelby-loppet i oktober. Den sista kilometern började det kännas lite i hälsenan på vänster fot dock, därför valde jag att gå den sista halvkilometern – som inte är inräknad i de 7.92km. För ett par år sen hade jag bitit ihop och sprungit den sista biten också som den karlakarl jag är, men efter att ha gjort så ett antal gånger innan har jag långsamt lärt mig att det kanske inte är det smartaste. Nu ett par timmar senare känns det ingenting, så det verkar vara lugnt.
Efter löpturen vägde jag mig: 77.1kg och 8.7% fett är inte fy skam. Speciellt med tanke på att jag inte har tänkt särskilt mycket på maten de senaste veckorna. Det har blivit till exempel färdiga kåldolmar från Dafgårds, samt en och annan kebabsallad bland annat. Å andra sidan försöker jag också att tänka på att inte äta lika mycket de dagar jag inte tränar. Detta fungerar bra faktiskt och jag har aldrig behövt gå hungrig på grund av detta. Måste även tillägga att kåldolmarna inte är helt dåliga ändå, 7 gram kolhydrater/100gram och inga mystiska E-nummer. Lite låg fetthalt dock, men det går ju att åtgärda själv.
På söndag är det ett seminarium i Jönköping med världsmästaren i tävlingsgrenen Tul – Jaroslaw Suska från Polen. Jag ser fram emot en väldigt givande dag! Det här blir andra seminariet jag går på med honom. Första gången hade jag 5 kup (grönt bälte med blått streck, som man får efter ca 2.5 års träning om man tränar flitigt) och kunde inte lika många mönster som jag kan idag (5.5 år senare) så det kommer antagligen bli ännu mer givande den här gången än första!
Slänger med en bild på min nya tatuering också!
Här är jag precis nygaddad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar