tisdag 7 augusti 2012

lite löpning innan min chia-frukost


Idag blev det en löptur innan frukost. Gick upp klockan tio med flickvännen, och efter en kopp kaffe och lite vakentid var det dags. Sju kilometer på 32m02s vilket gav en kilometertid på 4m37s. Helt klart inte det snabbaste, men jag kände mig inte helt hundra idag heller. Rundan bestod av mest asfalt, lite grus men det blev även en del skogslöpning. De sista 400m eller så ökade jag farten till max-fart. Kändes härligt, och så känns det en del i vadmusklerna också... men på ett bra sätt! Detta avslutades sedan hemma med lite stretching och 110 armhävningar.
Min frukost idag blev en smoothie. Den innehöll hallon, blåbär, kokosmjölk, yoghurt och krossade chia-frön. Chia-fröna var en ny ingrediens som jag använde mig av. De ska tydligen vara riktigt nyttiga. De innehåller 20.4g omega-3 per 100g samt en hel del mineraler så som fosfor, kalcium och kalium. Det gav iallafall min smoothie en mindre lättdrucken konsistens, men det var gott ändå. Det ska tydligen gå att göra kräm på de här fröna, men det har jag inte testat än. Vore rätt gott med en skål jordgubbskräm och mjölk faktiskt.
Vi får väll se vart resten av dagen hamnar, enligt väderleksrapporterna ska det åska och regna. Men resten av veckan ska jag vara lite duktigare än förra veckan iallafall. Jag ska komma upp tidigare och träna mer.
Jag och Carro kom precis från sjukgymnasten nu, eftersom hon har haft problem med sitt knä nu i snart ett halvt år. Det gick riktigt bra, han lyssnade på henne och undersökte knät lite. Vi ska tillbaka till vårdcentralen imorgon för att få en remiss till magnetröntgen. Hoppas de är lika välvilliga, både jag och Carro har erfarenhet av hur nonchalanta läkare kan vara inför unga med knäproblem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar