tisdag 22 maj 2012

sicket väder vi har!

Än så länge den här veckan har jag inte haft något vettigt planerat innan jobbet, det i kombination med det härliga vädret har lett till en del motion istället. I måndags var jag ute och gick 2.5 timmar, barfota och utan tröja. Hade lite ont under fötterna den sista sträckan, då det var svårt att undvika asfalten men annars var det riktigt gött. Idag efter frukosten bestämde jag mig för att väcka cykeln ur sitt vinterkoma, så däcken pumpades och alla rörliga delar smörjdes. Efteråt blev det cirka en timmes cykeltur på 16km, riktigt skönt var det. Och eftersom jag äger en Kronan cykel på 23kg så borde väll det vara likvärdigt en 60km tur på en sportcykel tycker jag allt ;) När jag kom hem satte jag igång med mina hantlar och körde lite styrkeövningar samt ett par boxningsronder på Bob. Jag hade planerat att gymma en timme innan jobbet, men bestämde mig för att det var skönare så här.
Folk frågar hur jag orkar hålla på, och som svar får de det självklara svaret ”hur kan man låta bli?” Vädret är ju underbart, klart jag försöker vara ute då! Min vikt har seglat ner från 79kg till 77kg igen och jag känner mig redo för beach 2012! Maten den här veckan blir något enformig. I söndags gjorde jag en stor lammgryta som jag sedan fyllde tre matlådor med. Det som blev kvar i grytan har jag ätit innan jobbet som soppa med kokt ägg till. På fredag är det hämtmat på jobbet och så har jag planerat in en fasta efter lunchen idag, så lammgrytan räckte hela veckan. Lamm är oftast bra kött då djuren i princip alltid är gräsbetade (kom min mor på), då de inte föds upp till kött som de kraftfodermatade kossor och grisar man får brotta sig förbi i kyldisken för att komma till de ekologiska varianterna.
Jag kan ju även passa på att tipsa om att kostdoktorns (Andreas Eenfeldt) bok ”Matrevolutionen” finns som pocket nu för endast 42kr på adlibris, en billig peng för en så givande bok tycker jag allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar