tisdag 26 februari 2013

Skryt-inlägg of doom!

I helgen är det dags för landslagsläger nummer två, om man inte räknar med det på Bosön! Det är 65 dagar och 18 timmar kvar till Europa mästerskapen går av stapeln här i Skövde, alltså inte särskilt långt kvar. Nedräkningen kan man följa på den officiella hemsidan: http://www.itfeuros2013.se/. Jag jobbar kväll den här veckan, så det blir ingen Tae Kwon-Do träning. Istället har jag spenderat ett par timmar på gymmet, vilket har vart riktigt skönt också. Det har en ställning som det sitter en skivstång i, vilket är perfekt för benböj! Det är ju bara tisdag idag, men jag ska dit igen imorgon och på torsdag igen. Eftersom jag bestämde mig för att träna där ett par gånger den här veckan har jag faktiskt planerat ett ungefär vad jag ska träna vilka dagar, och inte bara köra en helkropp som det vanligtvis blir. Igår vart det armar och ben och idag blev det bål. Jag har planer för ett pass till, så får vi se vad jag hittar på det fjärde passet.
Jag intog nyss ett sista mål mat innan en 24 timmars fasta. Det blev tacokryddad kålpudding med hemmagjord lingonsylt, som jag gjorde i söndags. Mumsigt värre, och så var det sjukt lätt också. Eftersom jag tycker om att experimentera så lade jag även på ett lager ost innan jag satte in den i ugnen, vilket blev kanon. Det blev kanske lite väl flötigt efter uppvärmning i matlåda, men sådant har i alla fall inte jag ont av. Imorgon ska jag göra min version på ferry-pajen som jag har lagt upp recept på här på bloggen (länk till det inlägget), det blir perfekt att avsluta fastan med.
Känns som det här bara blev ett ”gud-vad-jag-är-duktig”-inlägg, men det får ni ta, för jag har faktiskt vart lite duktig! Jag fick godkänt på den första inlämningsuppgiften i en av kurserna bland annat och så lämnade jag in en andra igår. Blir spännande att läsa kommentarerna på en rapport om en kostregistrering som jag gjorde i tre dagar. Jag skrev alltså upp allt jag åt, och tydligen har jag ätit 287% av rekommenderat dagligt intag av fett! Lyckligtvis är det inte vår kosthållning som betygssätts, utan bara vår analys av den, när vi skulle jämföra den mot SNR 2005 (svenska näringsrekommendationer 2005). Det var väldigt intressant att se hur man låg till i näringsvärdena, så jag kanske lägger upp det här någon tråkig stund. Jag lägger i alla fall upp en bild på min genomsnittliga energifördelning i alla fall. Intressant att se att min största kolhydratkälla är mjölk… jag som trodde att det skulle vara all jordnötssmör! Samt att jag tydligen inte äter så mycket protein som jag trodde, men jag klarar mig mer än bra på den mängd jag ändå äter.
Är procenttalen för suddiga att se, så går det att klicka på bilden för att få den större!

Peace!

1 kommentar:

  1. Du är duktig . . Bra att du själv tycker det framför allt . KRAM

    SvaraRadera