torsdag 8 november 2012

Om SM


Ja, i helgen var det SM i Strängnäs! Vi åkte upp på fredagen så att vi skulle slippa gå upp okristligt tidigt... men det spelar ju ingen roll när man inte kan sova. Nu vet jag hur jag reagerar på tävlingar efter att ha jobbat natt iallafall. Lätt nervositet plus felvänt dygn resulterade i att jag lyckades sova två timmar mellan 23.00 till 1.00 och vaknade klarvaken. Klockan fyra ungefär somnade jag igen och lyckades sova två timmar till iallafall. Jag var en pigg och lycklig kille den dagen!
Dagen började med lagtul och vi från Mariestad fick gå mot Kärra! Jag måste säga att vi gjorde det riktigt bra, vi fick till våra fördröjningar och så. Men det slutade med att vi fick två flaggor och Kärra fick tre, så det var riktigt jämt! Riktigt bra med tanke på att vi inte hade hunnit träna allt för mycket på det. Sedan fortsatte dagen med individuell tul, där jag var riktigt ofokuserad, antagligen på grund av sömnbrist. Där vann jag iallafall min första match, men åkte ut sen i semifinalen mot en kille från Jönköping som senare vann.
I pausen tänkte jag försöka sova lite, men istället skulle Strängnäs Aikido klubb ha uppvisning med mycket skrikande. Jag vet att det är mycket mer bakom, men varje gång jag har sett någon form av uppvisning av aikido, live eller på nätet är det samma sak. Den äldsta eller tjockaste är alltid master. Mastern blir attackerad av olika personer, som helt plötsligt slår en kullerbytta så fort mastern tar i dem. Detta är såklart hur mitt otränade öga uppfattar det, men det underhåller mig så jag behåller nog det synsättet.
Nästa punkt på dagen: Sparring! Fick bli lite slagen i ansiktet under uppvärmningen så jag skulle vakna till. Det var riktigt rolig sparring på den här tävlingen! Jag skulle gå fyra matcher, mina första två var mot mina kollegor i landslaget, som jag förlora mot. Tredje matchen blev en walk over och fjärde matchen var mot en kille som jag inte har mött innan. Den vann jag. Det var som sagt riktigt roliga matcher och jag kände direkt att benen var snabba, och jag orkade lyfta dem under alla matcher, men huvudet var fortfarande inte riktigt med så det räckte inte.
Kostdoktorn skrev något bra idag om kvällspressen som många kan ta lärdom av, som ni kan läsa här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar